Miód a odchudzanie – czy tuczy?

Miód jest dodatkiem, który używamy w kuchni bardzo często. Nadaje się jako dodatek do ciast, ciasteczek, mleka, jogurtów czy herbaty. Wiele osób przypisuje mu prozdrowotne właściwości. Czy faktycznie miód jest zdrowy? Czy można powiedzieć, że ze względu na wysoką kaloryczność tuczy? Sprawdź to z nami już dzisiaj.

Czy miód jest zdrowy?

Miód pszczeli jest w pełni naturalny, ma szereg dobrych właściwości, które sprawiają, że pomimo wysokiej kaloryczności nie powinniśmy całkowicie zrezygnować z jego spożywania.

  • zawiera witaminy takie jak C, A, B,
  • kwas foliowy,
  • żelazo,
  • magnez,
  • fosfor,
  • potas,
  • jest cennym źródłem antyoksydantów.

Miód ma szereg pozytywnych właściwości. Od tysięcy lat stosowany był jako mikstura na wzmocnienie odporności. Ma właściwości uspokajając, pomaga osobom chorym na przeziębienie i grype. Co więcej – miód wspiera pracę wątroby i pomimo, że jest słodki pozytywnie wpływa na na zęby.

 

miód jest zdrowy i ma wiele kalorii
Miód jest bardzo zdrowy, jego wadą jest wysoka wartość kaloryczna!

To wszystko sprawia, że miód cieszy się w naszych domach niesłabnącą popularnością. Pamiętajmy jednak, że powinni unikać go diabetycy oraz osoby, które zmagają się z otyłością. Miód jak każdy inny cukier może powodować odkładanie tkanki tłuszczowej.

Czy miód tuczy?

Miód jest bardzo słodki, niektórzy powiedzą, że jest słodszy od cukru – i taka właśnie jest prawda. Niestety, jest też od niego bardziej kaloryczny. Nadużywanie miodu nie jest wskazane jeśli w najbliższym czasie planujemy schudnąć. Czy miód więc tuczy? Tak, ale stosowany w nadmiarze. Jeśli zamiast deseru zjemy łyżeczkę miodu nie zrobimy sobie tym żadnej krzywdy. Co więcej, zapewnimy naszemu organizmowi dostarczenie cennych składników odżywczych, które w całości pochodzą z naturalnych składników.

Miód produkowany jest przez pszczoły z pyłku kwiatowego. Wybierając miód naturalny mamy pewność, że otrzymujemy produkt zdrowy, cenny we właściwości odżywcze.

Co zrobić, by pozbyć się właściwości tuczących miodu? Należy stosować go w rozsądnej ilości! Najlepszym sposobem na zdrowe podjadanie miodu jest odpowiednio zbilansowanie diety i zrobienie „miejsca” na przekąskę ze zdrowego miodu.

W sklepach kupimy wiele rodzajów miodu, które różnią się smakiem i właściwościami. Do najpopularniejszych miodów należą:

  • miód gryczany – ma delikatnie kwaśny smak,
  • miód rzepakowy – szybko się krystalizuje, ma niepowtarzalny zapach,
  • miód akacjowy – jest wyjątkowo słodki i idealnie sprawdzi się w przeziębieniu i grypie,
  • miód lipowy – zawiera sporą ilość flawonoidów.

Każdy z nas lubi inny miód – pamiętajmy jednak, że należy uważać z ilością miodu, który dostarczamy organizmowi każdego dnia. Jeśli bilans energetyczny będzie dodatni to nasza waga zacznie powoli rosnąć a my możemy nabawić się nadwagi! W takim przypadku nawet najlepsze tabletki na odchudzanie mogą nie pomóc!

Czy aby na pewno to miód jest problemem?

Osoby z nadwagą lub te, które koniecznie chcą schudnąć a z jakichś względów im to nie wychodzi bardzo często szukają potraw/składników, które mogą tuczyć. Szukają więc informacji o miodzie, przeliczają kalorie i wydaje im się, że to właśnie miód mocno tuczy. Oczywiście trudno negować fakt, że słodki miód nie powoduje nadwagi.

Problem jest jednak bardziej złożony. Przeważnie nasza waga nie rośnie od samego miodu ale od diety, którą stosujemy na co dzień. Słodycze, tłuste jedzenie, posiłki spożywane w fast-foodach – to wszystko ma ogromny wpływa na ilość energii, którą dostarczamy naszemu organizmowi.

To właśnie nadwyżka kalorii a nie sam miód tuczy nas i sprawia, że nie możemy schudnąć w żaden sposób.

Tylko odpowiednia dieta połączona z wysiłkiem fizycznym przyspieszy efekty i sprawi, że będziemy mogli z dumą popatrzeć w lustro i stwierdzić, że w końcu udało nam się wrócić do odpowiedniej wagi.